Rozkład zajęć
W naszej świetlicy obowiązuje ramowy rozkład dnia, który warunkuje prawidłową realizację założeń
programowych. Jest dostosowany do wieku i specyficznych potrzeb dzieci, do warunków lokalowych,
zachowuje właściwe proporcje między zajęciami, przewiduje odpowiednią ilość zajęć na świeżym powietrzu,
jest elastyczny. Świetlica jest przyjazna i „otwarta”, dlatego też wszyscy uczniowie naszej szkoły wiedzą,
że mogą w niej atrakcyjnie i bezpiecznie spędzić czas w oczekiwaniu na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne.
Rozkład zajęć świetlicowych
7.00 – 8.00
-
-
- Gry i zabawy dowolne w kącikach.
- Czytanie czasopism / lektura własna.
- Przygotowanie się do zajęć.
8.00 – 11.30
-
-
- Realizacja zadań statutowych szkoły.
- Zapewnienie opieki potrzebującym uczniom np. absencja nauczycieli, pełnienie roli opiekuna
podczas wycieczek klasowych, zapewnienie opieki dojeżdżającym uczniom klas starszych
oraz uczniom nieuczęszczającym na religię.
11:30 – 12:15
-
-
- Przygotowania do obiadu.
- Porządkowanie i wietrzenie sal.
- Obiad i zjedzenie posiłku przez dzieci, które nie korzystają z obiadów.
- Odpoczynek i zabawy dowolne dla dzieci nie jedzących obiadów.
12:15 – 17:00
Zajęcia programowe:
-
-
- Odrabianie zadań domowych/ciche czytanie literatury dziecięcej.
- Zajęcia prowadzone przez wychowawców, związane z tematami miesiąca.
- Zajęcia plastyczno-techniczne/zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w konkursach pozaszkolnych, np. plastycznych.
- Zabawy sportowe na powietrzu.
- Zajęcia muzyczno-relaksacyjne, zabawy integracyjne/zabawy z chustą animacyjną.
- Różne formy pracy z książką.
- Konkursy /quizy/zagadki/rebusy.
- Popołudnia filmowe: oglądanie bajek, słuchanie bajek i piosenek z magnetofonu i CD.
- Zajęcia okolicznościowe i programy artystyczne, inscenizacyjne, zabawy okolicznościowe.
- Zajęcia według zainteresowań dzieci.
- Odpoczynek i zabawy dowolne.
- Nauka własna pod opieką nauczyciela.
- Porządkowanie sal świetlicowych.
Dzienny rozkład zajęć jest dokumentem podlegającym modyfikacjom
zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami dzieci.
Opracowała p. Aneta Godson