Ewa Jarecka 30.01.2025
8 stycznia wybraliśmy się na warsztaty historyczno-muzyczne do Muzeum Tradycji Niepodległościowych podczas których nie tylko poznaliśmy się z życiem Stanisława Moniuszki, ale również ze światem muzyki. Podczas zajęć wyklejaliśmy puzzle z różnymi wizerunkami Stanisława Moniuszki, obejrzeliśmy krótki film o jego twórczości, poznaliśmy utwór Kum i Kuma, wykonaliśmy zadanie taneczne, a na koniec poznaliśmy pewne tajemnicze słowa związane z operą.
W pewien śnieżny dzień udaliśmy się na szkolne boisko, aby nacieszyć się zimową pogodą. Była to idealna okazja, aby utrwalić sobie zasady bezpiecznych zabaw na śniegu.
16 stycznia odbyliśmy filmową podróżą w niezwykły świat Tadeusza Baranowskiego. W Centrum Komiksu EC1 obejrzeliśmy projekcję filmu „Smok Diplodok” – opowieść pełną humoru, barwnych przygód i komiksowych smaczków. Po projekcji w Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej EC1 braliśmy udział w wystawie „Tadeusz Baranowski – śmieszy, tumani, przestrasza”. Spotkanie poprowadzili pracownicy Centrum Komiksu, którzy wprowadzili nas w zawiłości komiksowej wyobraźni artysty, odkrywając przy okazji kulisy tworzenia wystawy oraz anegdoty związane z życiem i pracą Baranowskiego. Na ekspozycji zobaczyliśmy kultowe postacie takie jak Profesorek Nerwosolek, Kudłaczek, Bąbelek czy oczywiście Smok Diplodok. Dowiedzieliśmy się czy istnieje związek między artystą a stworzonymi przez niego bohaterami? Czy Entomologia Motylkowska powinna stać się oficjalnym elementem naukowego świata?
W ramach program profilaktycznego „Młode głowy” mającego na celu wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Polsce pani pedagog Dagmara Urbaniak przeprowadziła z nami zajęcia, w trakcie których uczyliśmy się je rozpoznawać, lokalizować w ciele oraz radzić sobie z emocjami .
Po przeczytanej lekturze pt. „Zaczarowana zagroda”, stworzyliśmy w grupach makiety przedstawiające życie pingwinów na Antarktydzie. Z wielkim zaangażowaniem odwzorowywaliśmy krajobraz lodowej krainy, wykorzystując do tego różnego rodzaju materiały. Nie mogło oczywiście zabraknąć pingwinów wykonanych z papierowych kubeczków oraz zbudowanej dla nich zagrody. Powstały także stacje badawcze oraz profesor Dobrowolski i młodzi badacze. Dzięki tym zajęciom mogliśmy współpracować w grupach, rozwijać swoją kreatywność i zdolności konstrukcyjne oraz utrwalić treść przeczytanej lektury.