Szkoła Podstawowa nr 12

im. Mariana Batki w Łodzi

Szlachetne zdrowie… (cz.1.)

Katarzyna Nejman-Lis   24.05.2023

W ramach kształtowania postaw prozdrowotnych  w I półroczu r.szk. 22/23 w celu zapobiegania zachowaniom depresyjnym u dzieci i młodzieży zajęliśmy się sferą emocji, a zwłaszcza radzenia sobie ze stresem.
Właśnie z tego tytułu przygotowałam specjalne dwugodzinne zajęcia, podczas których uczniowie dowiedzieli się, że stres jest jedną z wielu potrzebnych nam emocji, gdyż informuje o tym, co komuś przeszkadza lub motywuje do działania. Ważnym punktem tej części była również prezentacja multimedialna autorstwa p. Dagmary Urbaniak.

A co robić, gdy stresu jest zbyt wiele?

Wyposażyłam moich czwartoklasistów w szereg sposobów, by skutecznie mogli sobie z nim radzić. Były wśród nich te na TERAZ (można z któregoś z nich skorzystać zawsze i wszędzie, np. tuż przed recytacją czy kartkówką) i na PÓŹNIEJ (pomysły do wdrożenia poza szkołą).

W kolejnym semestrze przystąpiliśmy do projektu „Zdrowy styl życia dzieci i młodzieży” – pilotażu Edukacyjnego Programu dla Zdrowia w Szkołach w zakresie Narodowej Strategii Onkologicznej na lata 2020 –2030, którego organizatorami byli: Ministerstwo Zdrowia, NSO Narodowa Strategia Onkologiczna, Ministerstwo Edukacji Narodowej i ADN Akademia Biznesu spółka z o.o..

Najpierw uczestniczyłam w szkoleniu „Aktywność fizyczna. Zdrowa dieta. Zmniejszenie spożycia cukru”, a następnie przeprowadziłam w klasie lekcję wychowawczą „Na tropie cukru”. Zajęcia miały kształtować samodzielnego, czyli świadomego konsumenta od najmłodszych lat, osobę, która dba o własne zdrowie 🙂

W tym miejscu podkreślę, iż lekcja miała formę zajęć otwartych, w której dodatkowo uczestniczyły 3 panie nauczycielki oraz grupa uczniów z kl. Vb.