Szkoła Podstawowa nr 12

im. Mariana Batki w Łodzi

Warszawa

Agata Kucharczyk   29.05.2024

29 maja udaliśmy się do stolicy, aby nie tylko poznać to miasto, ale również odbyć swoją pierwszą praktyczną lekcję wiedzy o społeczeństwie. Zaczęliśmy od zwiedzania Parlamentu RP, miejsca w którym ustanawia się prawo. Mieliśmy okazję zobaczyć dwie izby – Sejm i Senat, poznać ich historię oraz kuluary. Następnie udaliśmy się na długi spacer. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Naczelnego Sądu Administracyjnego i Ministerstwa Finansów. Przeszliśmy się ulicą Świętokrzyską, a następnie Krakowskim Przedmieściem. Zobaczyliśmy Pomnik Mikołaja Kopernika, Pałac Staszica, Kościół Świętego Krzyża. Na placu Piłsudskiego zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza ze zmianą warty oraz odbudowujący się Pałac Saski. W drodze na Plac Zamkowy minęliśmy Hotel Europejski i Bristol, Pałac Prezydencki, Pomnik Adama Mickiewicza i kościół św. Anny. Na Placu Zamkowym podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta III Wazy oraz Zamek Królewski, a w oddali Stadion Narodowy. Na Rynku Starego Miasta spotkaliśmy warszawską Syrenkę, zobaczyliśmy również Barbakan oraz dom, w którym urodziła się Maria Skłodowska-Curie. Wisienką na naszym wycieczkowym torcie było zobaczenie z bliska Stadionu Narodowego, co wywołało wiele piłkarskich emocji. Czas w drodze do Łodzi umilaliśmy sobie śpiewaniem ulubionych piosenek.