Ewa Jarecka 28.01.2024
Styczeń obfitował w naszej klasie w zabawy matematyczne, utrwalaliśmy obliczenia zegarowe, kalendarzowe, pieniężne, ważenie i mierzenie. 5 stycznia odbyło się w naszej klasie wielkie ważenie. Poznaliśmy różne rodzaje wag oraz odważniki, którymi można najczęściej posługiwać się w sklepach: 1 kg, 2 kg, 5 kg, 10 kg. Każdy z nas konstruował wagę z wieszaka i reklamówek. Z dużym zapałem ważyliśmy swoje przybory szkolne, ustalaliśmy co jest lżejsze, a co cięższe. Z kolei 8 stycznia zorganizowaliśmy dzień pod hasłem „W sklepie”. Podzieleni na grupy samodzielnie przygotowywaliśmy i segregowaliśmy rekwizyty na artykuły spożywcze, chemiczne oraz zabawki. Naszym zadaniem było również ustalenie cen produktów, rzeczy oraz dokonania podziału ról w danym zespole klasowym. Wykonywaliśmy obliczenia pieniężne, obliczaliśmy w pamięci koszty zakupów, ćwiczyliśmy wydawanie reszty, pamiętaliśmy również o kulturalnym zachowaniu w sklepie.
Szkoła jak z bajki? No jasne, szczególnie w dniu balu karnawałowego… 16 stycznia wszystkie dzieci już od rana były podekscytowane czekającą ich zabawą. Bardzo trudno było rozpoznać kto jest kim. Dzieci bardzo pięknie prezentowały się w swoich strojach i z zachwytem oglądały przebrania swoich kolegów i koleżanek. Przebierańcy świetnie się bawili, uczestnicząc we wspólnych zabawach, a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańca. Bal dostarczył wszystkim wiele radości, a następny już za rok…
„Suchy lód i magiczna chmurka” – pod takim hasłem 25 stycznia odbyły się warsztaty chemiczne poprowadzone przez panią Karolinę Niewinną. Podczas warsztatów poznaliśmy właściwości suchego lodu. Dowiedzieliśmy się również, dlaczego nazywamy go ,,suchym”, czy może on topić się jak prawdziwy lód. Ponadto dowiedzieliśmy się jak lód działa w różnych cieczach, zdobyliśmy wiedzę na temat zjawiska sublimacji. Odbyło się mnóstwo eksperymentów, w których braliśmy czynny udział. To była niezwykle magiczna lekcja.
W czwartek odwiedziliśmy również szkolną bibliotekę, gdzie pani Aleksandra Wielkopolan zapoznała nas z regulaminem biblioteki, zasadami wypożyczania i zwracania książek oraz założyła dzieciom karty biblioteczne, dzięki czemu stali się pełnoprawnymi czytelnikami. Uczniowie po raz pierwszy mieli okazję samodzielnie wybrać i wypożyczyć książkę.