Szkoła Podstawowa nr 12

im. Mariana Batki w Łodzi

Toruń – wyjątkowe miasto…

Katarzyna Nejman-Lis   28.12.2023

W dniu 7 grudnia 2023 roku odbyła się szkolna wycieczka do Torunia. Uczestniczyli w niej uczniowie klasy V b i IV a wraz z wychowawcami.

Po przyjeździe na miejsce najpierw rozpoczęliśmy zwiedzanie Młyna Wiedzy, gdzie było bardzo dużo atrakcji związanych z kosmosem i nauką. Następnie udaliśmy się pod Krzywą Wieżę , która została wzniesiona w murach obronnych dawnego Torunia. Potem odbyliśmy spacer po rynku Starego Miasta. Zobaczyliśmy tam pomnik Mikołaja Kopernika, fontannę z flisakiem i złotymi żabkami (o nich opowiada jedna z legend),  dziedziniec Ratusza Staromiejskiego i inne zabytki toruńskiej Starówki oraz Dom Kopernika.

Po spacerze udaliśmy się na obiad do restauracji, który wszystkim bardzo smakował, a następnie poszliśmy do Domu Legend Toruńskich, który jest połączeniem interaktywnego muzeum i teatru. Miejsce to pozwoliło nam przenieść się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii.

Po zwiedzaniu największych atrakcji miasta mieliśmy możliwość zakupienia pysznych toruńskich pierników i pamiątek. Wieczorem pełni wrażeń udaliśmy się autokarem w drogę powrotną do Łodzi. Czas w autokarze umilaliśmy sobie, śpiewając karaoke 🙂

Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Do domów wróciliśmy zadowoleni i pełni niezapomnianych wrażeń 🙂